TRÆNINGSUDFORDRING

Livskvalitet

Bloggen har været stille de sidste par uger, men det har min kalender ikke. Der er gang i en masse, og tiden flyver af sted. Sådan har mange af jer det garanteret også? Derfor er det vigtigt at sætte pris på små ting og nyde nuet frem for at vente på bedre vejr, bedre tider, ferie eller et nyt  job. Livet er det, du har lige nu – så for pokker hvor skal det nydes ♥

Torsdag hvor de fleste af os var så heldige at have fri, var jeg på eventyr med min søster. Efter en god søstersnak hos mig, kørte vi til Sæby, hvor vi skulle have brunch og wellness på Hotel Viking. Lækker mad, lækkert vejr og lækre faciliteter. Hen på eftermiddagen gik vi en tur i Sæby, hvor vi spiste italiensk ”frokost” (pizza og pasta) hos en herlig Italiano-Far og så mange af Sæbys charmerende kroge. Vi endte med at shoppe lidt i en Ilse Jacobsen Outlet, inden vi kørte tilbage mod Aalborg og spiste aftensmad på Ib Rene Cairo 🙂 Et lille eksempel på at vi ikke altid behøver at rejse langt væk for at opleve noget dejligt og for at få nogle dage til at skille sig ud fra mængden på den gode måde (note to self!).

Hotel Viking + skoliose + søstre

Lækkert sted

Livsnyder…

Sæby + skoliose + søstre

Kvali-søster-tid

I forhold til min ryg er der også sket noget stort. Jeg har bestået min sikringseksamen til klatring, så nu kan jeg klatre på alle klubaftener, hvis jeg har lyst. Det er virkelig grænseoverskridende at stole på, at udstyret har mig og min ryg. Højden på klatrevæggene er jeg vild med, det får adrenalinen frem. Men jeg er dog ikke tryg ved at friklatre uden udstyr (boulder-klatring), her er jeg meget forsigtig og tænker nærmest kun på ryggen. Men klatring er en fed træningsform, det er en cool måde at udfordre sig selv på, og så er det virkelig en sport, hvor jeg har mulighed for at forbedre mig…. Det frustrerer mig egentlig ret meget, at jeg ikke er ”god” til det med det samme. Der ligger meget arbejde foran mig, men det er jo samtidig noget af det, der gør klatring rigtig sjovt. Men farvel til feminine ben: jeg har blå mærker über alles og et par hudafskrabninger hist og her.

Jeg håber, at jeg snart kan dele et gæsteindlæg med jer fra en af de andre skoliose-blomster. Mon ikke de er lige på trapperne 🙂